Video del proceso de construcción realiazado por el propio estudio Ensamble.
viernes, 30 de abril de 2010
La Trufa
Video del proceso de construcción realiazado por el propio estudio Ensamble.
Contacto:
Amigos
Archivo del blog
-
►
2019
(32)
- ► septiembre (1)
-
►
2018
(34)
- ► septiembre (4)
-
►
2017
(41)
- ► septiembre (3)
-
►
2016
(95)
- ► septiembre (12)
-
►
2015
(142)
- ► septiembre (2)
-
►
2014
(269)
- ► septiembre (43)
-
►
2013
(420)
- ► septiembre (64)
-
►
2012
(464)
- ► septiembre (39)
-
►
2011
(607)
- ► septiembre (39)
-
▼
2010
(359)
- ► septiembre (32)
-
▼
abril
(17)
- Impresora de Edificios
- Naturaleza Manipulada
- La Trufa
- LO QUE PUEDE ALBERGAR UN PLANO DE METRO
- Huellas Monster / MAD
- Tierra Taka Tuka / Baupiloten
- Martín Ramírez (1895 - 1963)
- Células Vol.1 & Vol.2 por Jean-Pierre Attal
- El Jardín de la Especulación Cósmica
- Beyond the sea
- The ghost writer, Roman Polanski, 2009
- EVOL
- SAN SHI
- A single man, tom ford, 2009
- Buena, bonita y barata
- intuiciones
- la casa de papel
Atelier du Patrimoine
LUIS CERCÓS (Madrid, España, 1965)
I am an specialist conservation architect and engineer specialized in heritage buildings, project management and material analysis. With over 24 years of experience in the field, I am specialized in the alteration and adaptation of heritage buildings using both historic and modern technology.
I am writer and college professor on the theory, history, practice and philosophy of intervention in historic buildings and places.
I have designed, managed, supervised, and/or executed more than three hundred interventions in the architectural heritage or on cultural assets. Among them: Palacio de la Música (2008-2011, Madrid, Spain); Monastery of Yuso, (UNESCO World Heritage Site, 2007-2011, Spain) and the future headquarters of the National Monuments Council of Chilean Government (Pereira Palace, 2012-2015, Santiago, Chile).
Working experience with Latin American countries (Cuba, Argentina, Chile, Brazil, Uruguay). Speak/read/write fluently in French and in Spanish (native from Spain, Europe). Avanced level of Portugues (I have lived in Brazil). Read in Italian, Catalan and Galician. Upper intermediate level of English.
Work and residence documents granted in Spain, European Union, Chile, Argentina and Brazil. Right to work in European Union countries (Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and United Kingdom); Chile and Southern Common Market countries (MERCOSUR full members: Argentina, Bolivia, Brazil, Paraguay, Uruguay and Venezuela); MERCOSUR associated countries (Peru, Colombia, Ecuador and Suriname); and New Zealand and Mexico (observer countries of MERCOSUR). In accordance with the Chile-United States Free Trade Agreement, I am able to work for American companies.
NOSOTROS
EL taller de arquitectura
Entradas populares
-
A propósito del cadáver de Evita: una reflexión sobre la restauración monumental Autor: Luis Cercós, restaurador de arquitectur...
-
Ayer, mientras revisaba la magnifica recopilación de Hans - Michael Koetzle , Fotógrafos de la A a la Z (Editorial Taschen , 2...
-
Estaba yo mirando la pernera derecha del jean que hoy llevo puesto, completamente roto a la altura de la rodilla, y me puse a pensar en el h...
-
Había estudiado en las clases de urbanismo la existencia, en muchas ciudades del mundo, de un sistema de transporte a medio camino entre l...
-
GAUDÍ Y LA CATEDRAL DE PALMA Una aproximación al Gaudí restaurador (un artículo de Luis Cercós) PROLOGO En 1999, c...
-
Mientras esperaba a mis hijas en la puerta del colegio he leído hoy, en la contra de EL PAÍS, unas declaraciones de Christian Louboutin ,...
-
Había una vez un hombre de éxito aparente que empezó a pensar en huir de su éxito aparente. A los pocos días, casi instintivamente, come...
-
El Coliseo (Antes de la Restauración) Van Wittel, 1705 Van Wittel, 1720-1721 Canaletto, 1742 Antonio Joli, 1744-1748...
No hay comentarios:
Publicar un comentario